H a p p y   l i t t l e   s t o m a c h<

Voor een gezondere lifestyle

Tussendoortjes.

Double chocolate muffins
Wie houd er nu níet van chocolade? Ik ben er in ieder geval gek op! Maar graag wel een beetje verantwoord en daarom maakte ik deze double chocolate muffins van banaan en pure chocolade met (minimaal) 72% cacao. En spoiler alert: ze vielen erg goed in de smaak bij mijn collega's. Klik snel hier voor het recept.

Vijgen met balsamico uit de oven
Zodra de vijgen weer in het seizoen zijn is dit het eerste gerechtje wat ik maak. Zo simpel maar zo lekker. Een geschikt tussendoortje in het weekend of als voorgerechtje tijdens een diner. Klik hier voor het recept.

Geitenkaas-spinazie loempia's
Een loempia? Dat klinkt niet echt gezond, hoor ik jullie denken. En toch plaats ik dit recept want ik maak gebruik van filodeeg wat veel minder vet is en eiwitrijker. Daarnaast gaan we ze natuurlijk niet frituren maar schuiven we ze gewoon de oven in. Klik hier voor dit lekkere snack recept.

Kokos-mango ijsjes
Niets leuker (en lekkerder) om op een warme zomerdag te genieten van je eigen gemaakte ijsje. Super simpel en de vriezer doet het meeste werk. Ik koos voor kokos-mango maar je kunt natuurlijk eindeloos variëren. Klik hier voor het recept.

Blueberry muffins 2.0
Normaliter gebruik ik vaak een soort basisrecept voor al mijn muffins, op basis van banaan en amandelmeel. Voor de 2.0 versie van mijn blueberry muffins maakte ik een nieuw recept en ging ik aan de slag met volkoren speltmeel en koekkruiden en dat was een succes!! Klik hier voor het recept.

Thaise kip samosa's
Snacks, heerlijk voor een verjaardag of tijdens het kijken van een sportevenement op de bank. Maar helaas niet zo gezond, over het algemeen dan.. Want deze Thaise kip samosa's gemaakt van filodeeg uit de oven kun je zonder schuldgevoel op peuzelen! Klik hier voor het recept.

Bananenbrood met pure chocolade
Nu na 8 maanden post op kan ik eindelijk gebruik maken van pure chocolade (minimaal 72% cacao) in mijn recepten. Mijn lichaam begint rustiger te reageren en kan het weer een beetje verdragen. Daarom maar direct een recept gemaakt mét chocolade, namelijk dit heerlijk bananenbrood gevuld met stukjes (gesmolten) pure chocolade. HEMELS! Klik hier voor het recept.

Tapasrolletjes
Ik kom altijd in de verleiding als ik die gezellige tapas bakjes zie staan in de supermarkt. Ze zijn dan ook bijna altijd in de aanbieding, valt jullie dat ook op? Maar nóg leuker is natuurlijk om zelf hapjes te maken en daarom maakte ik heerlijke tapasrolletjes van gerookte kipfilet met een romige vulling. Klik hier voor het recept.

Mini kwarktaart
Een ideaal recept om een klein taartje te maken voor 2 tot 4 personen. Voor bijvoorbeeld moederdag, verjaardag of gewoon zomaar.
Om een heerlijk, zoete kwarktaart te maken heb je namelijk echt géén zakjes nodig uit de supermarkt met de daarbij horende toegevoegde suikers. Je maakt hem zelf binnen 15 minuten en de koelkast doet de rest van het werk. Klik hier voor het recept.

Bliss Balls
Bliss Balls zijn raw snack balletjes op basis van dadels. En deze keer maar een variant maar twee recepten in één! (Iets met chocolade en pindakaas....) Het zijn net kleine bonbonnetjes waarbij je dus heerlijk verantwoord kunt snoepen. Klik hier voor het recept.

Peren-noten muffins
En alweer muffin nummer 5! Ik vind muffins zo'n feestje, dat maakt al die eetmomenten op een dag toch een stukje leuker en vooral lekkerder. Deze keer een muffin gevuld met stukjes peer en pecannoten. Klik hier voor het recept.

Coffee proteïne shake
Naast gezond eten is natuurlijk beweging ook erg belangrijk. Sinds mijn maagverkleining sport ik zelf nu 3 keer in de week, vooral na het sporten zijn de nodige eiwitten dan van belang voor het herstel van je spieren. Daarom een proteïne shake met banaan en koffie als extra opkikkertje. Klik hier voor het recept.

Sinaasappelcake
Een heerlijke compacte maar smeuïge cake met een vleugje sinaasappel. Perfect wanneer het zonnetje begint te schijnen maar past qua smaak ook erg goed tijdens de herfstmaanden. Klik hier voor het recept.

Eiermuffins
Recepten die je op verschillende manieren kan inzetten, ik vind ze ideaal. Deze eiermuffins zijn zoals je misschien wel al verwacht eiwitrijk en makkelijk te maken. Je kan ze als tussendoortje eten maar ze misstaan ook zeker niet bij je ontbijt of lunch. Klik hier voor het recept.

Blueberry Muffins
Alweer de 4e muffin soort op Happy Little Stomach en ik denk dat er nog vele gaan volgen. Muffins zien er al uit als kleine gebakjes en ook nog eens een perfect formaat om mee te nemen. Deze keer muffins met blauwe bessen en nog een verstopt stuk fruit. Klik hier voor het recept.

Gezonde borrelplank
Dit is geen één- of tweepersoonstussendoortje. Maar wel super leuk om te maken voor bijvoorbeeld een verjaardag of andere aangelegenheid met meerdere personen. Klik hier voor het recept. 

Warme appel snack
Wauw, hoe lekker kan simpel zijn. Deze warme appel snack is net een klein appeltaartje in een schaaltje. Dit wil je maken dus klik snel hier voor het recept.

Bananenbrood muffins
I'm a sucker voor bananenbrood én fan van muffins. Tadaa, bananenbrood muffins! Het beste van twee werelden en door het formaat ideaal om mee te nemen als tussendoortje. Klik hier voor het recept.

Worteltaart
Deze taart is een echt feestje. Het is een gezondere variant op de standaard carrot cake maar ook hiervan is een klein puntje voldoende. Het is daarom juist extra genieten wanneer je deze taart oppeuzelt. Klik hier voor het recept.

Geroosterde kikkererwten
Kikkererwten zijn erg eiwitrijk maar om ze nu gekookt door een gerecht te verwerken ben ik niet zo'n fan van. Roosteren daarentegen is wel ideaal! Je brengt ze lekker op smaak met kruiden en roostert ze in de oven waardoor ze een perfect tussendoortje worden (i.p.v. borrelnootjes bijvoorbeeld). Klik hier voor het recept.

Snicker Muffins
Deze zoete snack zonder suiker is ideaal als traktatie of om jezelf even te verwennen. Naar het recept van 'Uit Paulines Keuken' is dit een regelrechte hit. Klik hier voor het recept.

Havermout-Kwark Muffins
Een makkelijke muffin als 'ontbijt to go' of tussendoortje vol fruit, vezels én eiwitten. Klik hier voor het recept.