H a p p y   l i t t l e   s t o m a c h<

Voor een gezondere lifestyle

Thaise kip samosa's

GBP: 1 of 2 samosa's per persoon

Ingrediënten voor 16 samosa’s:

  • 300 gram kippengehakt

  • 150 gram Oosterse wokgroenten

  • 70 gram Thaise rode curry pasta (FairTrade Original)

  • 8 vellen filodeeg

  • Peper en zout

  • Olijfolie

Bereidingswijze:

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.

  2. Haal de filodeeg vellen uit de diepvries en laat ze in ongeveer 30 minuten ontdooien.

  3. Zet een koekenpan op het vuur met een scheutje olijfolie. Doe het kippengehakt in de pan en rul het gehakt in ongeveer 10 minuten. Breng op smaak met een flinke snuf peper en zout.

  4. Voeg na 10 minuten de Oosterse wokgroenten en de Thaise rode curry pasta toe. Roer het geheel goed door. Draai het vuur iets lager en laat nog 5 à 10 minuten garen. 

  5. Draai het vuur uit en laat de Thaise kipvulling afkoelen.

  6. Snijd de filodeeg vellen in lange stroken. Ik haalde er 2 stroken per vel uit. Vet de filodeeg stroken in met een klein beetje olijfolie.

  7. Leg vervolgens een lepel Thaise kipvulling in de hoek boven op het vel. Sla vervolgens als een driehoekje dicht en rol vervolgens als een driehoekje verder naar beneden dicht. 

  8. Bak de Thaise kip samosa’s in het midden van de oven in ongeveer 20 minuten af.


Eet smakelijk!