H a p p y   l i t t l e   s t o m a c h<

Voor een gezondere lifestyle

Proteïne pannenkoekjes

GBP: 1 pannenkoekje per persoon

Ingrediënten voor 1 tot 2 personen
(2 pannenkoekjes):

  • 1 banaan
  • 40 gram fijn havermeel
  • 2 eieren (L)
  • 1 1/2 el vanille proteïnepoeder
  • 1 handje gedroogde cranberries en rozijnen
  • Zonnebloemolie
  • Optioneel: honing 

Bereidingswijze:

  1. Heb je nu geen fijn havermeel in huis, maar wel havermout? Doe dan ongeveer 70 à 80 gram havermout in een keukenmachine, maal het zo fijn mogelijk en haal het vervolgens door een zeef. Je zult ongeveer 40 gram aan fijn havermeel overhouden.
  2. Neem een ruime kom en prak hierin de banaan fijn.
  3. Voeg vervolgens 40 gram fijn havermeel en 1 1/2 eetlepel vanille proteïnepoeder toe en roer goed door.
  4. Voeg nu 2 eieren toe en roer flink door met een garde tot een mooi, smeuïg beslag.
  5. Zet een koekenpan op het vuur met een scheutje zonnebloemolie.
  6. Doe een flinke soeplepel aan beslag in de pan en draai het vuur iets lager. Sprenkel vervolgens een half handje aan gedroogde cranberries en rozijnen over het beslag.
  7. Draai de pannenkoek na ongeveer 2 à 3 minuten of zodra de bubbels ontstaan om en bak beide zijden gelijkmatig goudbruin en gaar.
  8. Herhaal stap 5 t/m 7 voor de tweede pannenkoek.
  9. Serveer de proteïne pannenkoekjes eventueel nog met wat honing.

 

Eet smakelijk!