Happy little stomach<

Voor een gezondere lifestyle

Omeletwrap

GBP: 1/3 tot 1/2 wrap per persoon

 Ingrediënten voor 2 tot 3 personen:

  • 4 eieren
  •  1/2 bakje zuivelspread light
  • 6 à 7 plakjes gerookte kipfilet
  • 1 (kleine) avocado
  • 4 zongedroogde tomaatjes
  • Peper en zout
  • Rucola

 Bereidingswijze:

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
  2. Neem een ruime kom en een kleinere kom. 
  3. Splits de eieren, doe het eiwit in de ruime kom en het eigeel in de kleinere kom.
  4. Klop de eiwitten met een flinke snuf zout tot stijve pieken met een elektrische mixer.
  5. Kluts het eigeel met een flinke snuf peper los met een spatel.
  6. Spatel voorzichtig rustig het eigeel door het opgeklopte eiwit. Ga niet te hard roeren, je wilt het "beslag" zo luchtig mogelijk houden.
  7. Neem een bakplaat en leg hierop een vel bakpapier. Smeer het eiermengsel uit met een spatel tot maximaal 1 cm dikte.
  8. Bak de omelet in 10 minuten in het midden van de oven af, totdat de omelet gaar en goudbruin is.
  9. Haal na 10 minuten de omelet uit de oven. Dek de bakplaat af met een schone theedoek en laat in ongeveer 5 minuten afkoelen tot kamertemperatuur.
  10. Snijd ondertussen de zongedroogde tomaatjes in dunne reepjes.
  11. Halveer de avocado, verwijder de pit en schil en snijd in plakjes.
  12. Haal na ongeveer 5 minuten de theedoek van de omelet af. Draai de omelet met behulp van het bakpapier om en haal voorzichtig het bakpapier er af.
  13. Besmeer de omelet met zuivelspread light en beleg vervolgens met gerookte kipfilet, avocado, zongedroogde tomaatjes en een handje rucola.
  14. Rol de omeletwrap voorzichtig maar stevig op. Halveer of snijd in plakken.


Eet smakelijk!