H a p p y   l i t t l e   s t o m a c h<

Voor een gezondere lifestyle

Mijn top 10 eiwitrijke tussendoortjes

13 februari 2019

Tijdens het na-traject in het ziekenhuis maakt de diëtist een berekening hoeveel gram eiwit je per dag dient te eten. Voor mij persoonlijk (o.b.v. lengte / gewicht) is dit rond de 70 gram per dag.

Op dit moment haal ik dat zelf zeker nog niet iedere dag. Ik merk ook in mijn traject groepje dat dit voor meer mensen een struggle is. Je hebt natuurlijk sowieso al minder honger dus vaak is het behalen van de eetmomenten al een hele overwinning. Ik ben zelf echt géén fan van yoghurt of kwark. Nooit echt geweest en heb daar dan ook moeite mee om het weg te krijgen. Daarnaast heb ik een lichte lactose intolerantie wat het soms ook wat ingewikkelder maakt qua opties. Ik kan wel producten eten/drinken met lactose erin maar moet dit gewoon beperkt houden. Dus niet meerdere dagen achter elkaar en zeker niet meerdere producten op 1 dag.

Ondertussen heb ik zo wel mijn voorkeuren verzameld van eiwitrijke producten die me helpen om zo eiwitrijk mogelijk te eten. Vandaag deel ik daarom met jullie mijn top 10 aan eiwitrijke producten en wellicht helpen ze jou ook je eiwitten te behalen:

  1. Babybell kaasjes = 5 gram eiwit per stuk.

  2. Mini kipspiesjes van Kips = 13,2 gram eiwit per 6 spiesjes.

  3. Campina lactosevrije melk, halfvol = 8 gram eiwit per glas à 200 ml.

  4. Gekookt eitje = 7 gram eiwit per stuk.

  5. Tonijn uit blik op water = 7,8 gram eiwit per 30 gram.

  6. Plakjes rosbief met grof zeezout = ong. 10 à 12 gram per 3 plakjes.

  7. Melkunie Protein Breaker Aardbeien = 20 gram eiwit per breaker (ik kan echter vaak maar een halve op).

  8. Ehrmann Lacto Zero Aardbeien = 5,5 gram eiwit per mini yoghurtje.

  9. Ongebrande notenmix = 9 gram eiwit per 50 gram (een handje vol).

  10. Geroosterde kikkererwten (klik hier voor het recept) = 6,5 gram eiwit per 100 gram.


You can do it!