H a p p y   l i t t l e   s t o m a c h<

Voor een gezondere lifestyle

Kokos-mango ijsjes

GBP: 1/2 tot een heel ijsje per persoon

Ingrediënten voor 6 ijsjes:

  • 2 verse mango's
  • Sap van 1 citroen
  • 100 ml water
  • 200 gram Melkunie Proten Kwark Kokos (0,5% vet en lactosevrij)

Bereidingswijze:

  • Neem een keukenmachine.
  • Schil de mango's en snijd al het vruchtvlees weg rondom de pit. Snijd het vruchtvlees in grove stukken en de vervolgens in de keukenmachine.
  • Halveer een citroen en pers beide helften uit, let op dat er geen pitjes mee komen. 
  • Voeg het citroensap samen met 100 ml water toe aan de keukenmachine.
  • Pureer de mango zo fijn mogelijk.
  • Voeg nu 200 gram kokos kwark toe en mix nogmaals door totdat het een gemengd geheel is. Is de structuur te dik? Voeg dan wat extra water toe.
  • Vul nu je ijsvormpjes en zet ze in de vriezer. Zorg dat ze recht kunnen staan in je vriezer zodat ze niet omvallen.
  • Laat bij voorkeur 8 tot 12 uur in de vriezer staan voor consumptie. 

 

Eet smakelijk!