H a p p y   l i t t l e   s t o m a c h<

Voor een gezondere lifestyle

Boerenomelet

GBP: 1/2 omelet per persoon

Ingrediënten voor  2 personen:

  • 6 eieren

  • ½ rode paprika

  • ½ prei

  • 4 champignons

  • 4 plakjes katenspek

  • (Lactosevrije) halfvolle melk

  • Peper en zout

  • Zonnebloemolie

Bereidingswijze:

  1. Snijd de prei door de helft en was hem vervolgens onder de kraan met stromend, koud water goed schoon. Tussen de lagen van de prei zit namelijk vaak zand verstopt en dat wil je niet in je eten hebben.

  2. Gebruik een halve prei en snijd deze in fijne ringen. Leg apart op een snijplank.

  3. Snijd een halve paprika in kleine blokjes van ongeveer een ½ cm grootte. Leg apart op een snijplank.

  4. Snijd de champignons in dunne plakjes en leg apart op een snijplank.

  5. Neem nu een kom en kluts hierin 3 eieren samen met een scheutje melk. Breng op smaak met peper en zout.

  6. Voeg vervolgens de helft van je gesneden groenten toe aan het eiermengsel en roer door met een spatel.

  7. Zet een koekenpan op het vuur en doe hierin een scheutje zonnebloemolie.

  8. Leg 2 plakjes katenspek in de pan en giet hierop je eiermengsel met groenten.

  9. Speel een beetje met het vuur zodat het niet te hard gaat maar de eieren wel stollen en garen. Zodra de bovenkant niet meer vloeibaar is draai je de omelet om. Het makkelijkste is om hiervoor een platte deksel te gebruiken.

  10. Zodra beide zijden gebakken zijn en de omelet gaar is de boerenomelet klaar om geserveerd te worden.

  11. Herhaal vervolgens stap 5 tot en met 10 voor de 2e boerenomelet!


Eet smakelijk!