H a p p y   l i t t l e   s t o m a c h<

Voor een gezondere lifestyle

Avocado toast met crispy kikkererwten

GBP: 1/2 tot een heel recept.

Ingrediënten voor 1 persoon:

  • 1 snee brood of ½ hard broodje naar keuze

  • ½ avocado

  • Sap van ¼ limoen

  • Peper en zout

  • Paar druppels sriracha saus (Go-Tan)

  • 1 el geroosterde kikkererwten (klik hier voor het recept)


Bereidingswijze:

In het weekend vind ik harde broodjes een echte traktatie dus ik koos voor een afbakbroodje. Indien jij niet zelf gaat afbakken kun je meteen naar stap 3 van het recept.

  1. Verwarm de oven voor op 220 graden.

  2. Zodra de oven is voorverwarmd bak je jouw broodje af volgens beschrijving. Veelal in 6 tot 8 minuten.

  3. Snijd de avocado door de helft (hoor jij ook een “hallelujah” in je hoofd wanneer je een perfecte avocado te pakken hebt?!) en lepel het vruchtvlees eruit.

  4. Gebruik de helft van het harde broodje (of 1 snee brood) en prak hierop de halve avocado.

  5. Besprenkel de avocado met het sap van ¼ limoen en een snufje peper en zout.

  6. Doe daarna enkele druppels sriracha saus op de avocado (hoeveelheid naar smaak).

  7. Top je avocado toast vervolgens af met 1 eetlepel geroosterde kikkererwten.

  8. Eventueel kun je nog wat grof zeezout er overheen strooien. 


Eet smakelijk!