H a p p y   l i t t l e   s t o m a c h<

Voor een gezondere lifestyle

Appelpannenkoekjes

GBP: 1/2 tot een hele appel per persoon

Ingrediënten voor 2 personen:

  • 2 appels

  • 150 gram volkoren speltmeel

  • 250 ml amandelmelk

  • 1 ei

  • Koek- en speculaaskruiden

  • Snufje zout

  • Zonnebloemolie

  • Honing

  • Steviala Frost (suikervrije poedersuiker)

Bereidingswijze:

  1. Neem een ruime kom en maak een pannenkoekenbeslag van het meel, melk, ei en een snufje zout.

  2. Mix het door elkaar met een garde of elektrische klopper tot een glad beslag.

  3. Schil vervolgens de appels en verwijder het klokkenhuis.

  4. Snijd de appels in ringen van ongeveer een ½ cm tot 1 cm dikte.

  5. Bestrooi de appelringen met de koek- en speculaaskruiden. (Heb je dit niet in huis kun je het uiteraard ook gewoon vervangen voor kaneel.)

  6. Haal de ringen door het beslag heen zodat er een dun laagje beslag is gevormd rondom de appelringen.

  7. Neem een (kleine) koekenpan en verwarm hierin een scheutje zonnebloemolie.

  8. Bak de appelringen goudbruin. Speel af en toe een beetje met het vuur zodat het niet te snel gaat. Het beslag en de appels dienen namelijk ook te garen.

  9. Gebruik een ‘gezellig’ ontbijtbordje, bouw een torentje van de appelpannenkoekjes en dresseer nog met wat honing en suikervrij poedersuiker zoals die van Steviala Frost.

  10. Je kunt dit ontbijt (of brunch) receptje heel gemakkelijk wat eiwitrijker maken door toppings te gebruiken zoals noten of een klodder kwark.


Eet smakelijk!